FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek (" ÁSZF ") a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény,
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet,
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó
és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és
digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021.
(VI. 30.) Korm. rendeletben és a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével
készült.
Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó üzemelteti a https://www.letique.hu/ weboldalt.
Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó a 2023. december 01. napján kelt Általános Szerződési
Feltételeket hatályon kívül helyezi és helyébe jelen Általános Szerződési Feltétel lép.
A https://www.letique.hu/ weboldal használatát és Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó termékei
megrendelését megelőzően az alábbi szerződési feltételeket ismerje meg, azt figyelmesen
olvassa át és a megfelelő négyzet kijelölésével nyilatkozzon arról, hogy annak tartalmát
megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:78. § (1) bekezdése szerint: " Az általános
szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik
fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta."
AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKKEL NEM ÉRT EGYET KÉRJÜK, NE
HASZNÁLJA A WEBOLDALT!
1. § CÉGADATOK
A Kereskedő neve: Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó
A Kereskedő képviselője: Gergely Miklós
A Kereskedő székhelye: 1211 Budapest, Kiss János altábornagy utca 19-41. 3. em. 5. a.
A Kereskedő levelezési címe: 1211 Budapest, Kiss János altábornagy utca 19-41. 3. em. 5. a.
A Kereskedő nyilvántartási száma: 58092167
A Kereskedő adószáma: 41779981-1-43
A Kereskedő KSH számjele: 41779981-4791-231-01
A Kereskedő bankszámlaszáma: 11600006-00000000-84929275 (Erste Bank Zrt.)
Email: letiquehungary@gmail.com
A Kereskedő telefonszáma: +3670/408-0343
Telefonos ügyfélszolgálat: hétfő - péntek: 9.00 - 16.00 óráig
A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
Webnode AG
Badenerstrasse 47, 8004 Zürich (Switzerland)
Regisztrációs azonosító: CH-170.3.036.124-0
2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
a.) Kereskedő: Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó
b.) Vásárló: aki Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó termékeit megrendeli.
c.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában
foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személy.
d.) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
e.) Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog –
ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti
erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése,
cseréje vagy más módon történő igénybevétele.
f.) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer
keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés
megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
g.) Futár: a vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
a.) A vásárló a https://www.letique.hu/ weboldalán, továbbá a Letique Hungary Instagram
oldalán is megtekintheti a termékeket.
b.) A szerződés nyelve magyar.
c.) A honlapon megjelenített képek illusztrációk.
d.) A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az
érvényes regisztráció.
e.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a
továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes
áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt
szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem
hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus
visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
4. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)
a.) A fogyasztó, a kereskedő https://www.letique.hu/ weboldalán rendelheti meg a
termékeket. Kattintson a " TERMÉKEK " gombra, majd válassza ki az Önnek megfelelő
terméktípust: " TESTÁPOLÁS " " ARCÁPOLÁS " " HAJÁPOLÁS ".
b.) Amennyiben valamelyik termék felkeltette az érdeklődését, és azt meg kívánja
vásárolni, akkor kattintson a termékre majd annak aloldalán a " KOSÁRBA " gombra.
Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba. Kérjük amennyiben több terméket
kíván megrendelni, növelje a darabszámot a " KOSÁR " oldalon a megfelelő gombra (+)
kattintással, vagy az adott terméket helyezze annyiszor a kosárba, amennyi terméket
meg kíván rendelni.
c.) Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt megteheti. Amennyiben meg kívánja tekinteni
a kosár tartalmát, akkor kattintson a " KOSÁR " ikonra. A kosárban megtekintheti a
kosárban lévő terméke(ke)t, azok darabszámát valamint azok vételárát.
A " KOSÁR " ikon a weboldal jobb felső sarkában is megtalálható. Amennyiben folytatni
kívánja a megrendelést kattintson a " KIFIZETÉS " gombra, amennyiben még vásárolni
kíván kattintson a " FOLYTATOM A VÁSÁRLÁST " gombra.
d.) Amennyiben a kosárba helyezett termék darabszáma nem megfelelő a mennyiségi " +
" " - " ikonra kattintva módosíthatja a termék darabszámát. Amennyiben el kívánja
távolítani a terméke(ke)t a kosárból ezt megteheti az " X " gombra kattintással.
e.) Ezt követően kérjük adja meg számlázási (e-mail cím, vezetéknév, keresztnév,
irányítószám, város, utca, házszám, telefonszám) és szállítási adatait, amennyiben a
szállítási címe a számlázási adatoktól eltér, akkor azt külön adja meg.
f.) Ezen a felületen van lehetősége a kuponkód megadására és a kupon beváltására is.
g.) A bevitt adatokat kérjük tekintse át, majd kattintson a " FOLYTATÁS " gombra.
h.) Ezt követően kérjük válassza ki az átvételi módot:
Átvételi mód:
• Házhozszállítás futárszolgálattal,
• Csomag / Posta -ra történő kiszállítás,
• Csomagautomatába történő kiszállítás.
i.) A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
j.) Szállítási díj:
• Házhozszállítás futárszolgálattal: 1.990 Ft, azaz Egyezer-kilencszázkilencven
forint,
• Csomag / Posta Pont-ra történő kiszállítás: 1.790 Ft, azaz Egyezer-hétszázkilencven
forint,
• Csomagautomatába történő kiszállítás: 1.390 Ft, azaz Egyezer-háromszázkilencven
forint.
k.) Ezt követően kattintson a " FOLYTATÁS " gombra, majd válassza ki a vételár
kifizetésének módjait.
l.) A vételár kifizetésének módjai:
a.) közvetlen banki átutalással
b.) utánvéttel történő fizetés,
amelynek díja 490 Ft, azaz Négyszázkilencven forint
c.) bankkártyával online
m.) A vételárat banki utalással is van lehetőség kiegyenlíteni a Gergely Miklós Egyéni
Vállalkozó Erste Bank Zrt. -nél vezetett 11600006-00000000-84929275 sz.
bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelő nevét és a
megrendelés számát fel kell tüntetni.
A vásárlónak 3 (három) banki nap áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat
kiegyenlítse a kereskedő részére. Amennyiben a megadott 3 (három) banki napon belül
a vásárló a vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés automatikusan törlésre és a
kereskedő által kiállított számla sztornózásra kerül.
n.) A kereskedő a Stripe, Inc. (354 Oyster Point Boulevard, South San Francisco, California,
94080, USA) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja. A bankkártyás fizetés a
Stripe, Inc. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal, a
fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A
bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A rendelési folyamat befejezése után
egy visszaigazoló levelet fog kapni a számlával együtt.
A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
https://stripe.com/en-hu
o.) Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg,
a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
p.) Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni,
szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni.
q.) Amennyiben a megadott adatokkal véglegesíteni kívánja a megrendelését, kattintson a
" MEGRENDELÉS BEFEJEZÉSE " gombra azzal, hogy ezen gombfunkció aktiválása
fizetési kötelezettséget von maga után. A megrendelés véglegesítése előtt szükséges
jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása is a megfelelő négyzet
kijelölésével.
r.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a
kereskedő részéről történt visszaigazolása és annak megküldése által érvényes
adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése
olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után.
A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a
vásárlóval szemben, aki a fizetési kötelezettségét nem teljesíti, a vásárló a kereskedő
ezen eljárását nem jogosult vitatni.
s.) Ezt követően Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó a megrendelt termék(ek)et összesíti és
ezt elektronikus üzenetben küldi meg a rendelés során megadott elektronikus
levelezési címre.
t.) Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési
folyamat során minden kötelező adatot kitöltött a termék(ek) vételárát megfizette és
a kereskedő a megrendelést visszaigazolta. Ekkor a visszaigazoló elektronikus levélben
– rögzítésre kerül a megrendelt termék(ek) és annak / azok vételára továbbá a
megrendelő adatai és esetlegesen a szállítási adatok és esetlegesen a teljesítési
határidő.
u.) Rendelés visszavonása: A rendelés visszavonására a megrendelés visszaigazolásának
időpontjáig van lehetőség minden egyéb esetben a megrendelés fizetési
kötelezettséget von maga után. A rendelés visszavonása érdekében kérjük
haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel annak
letiquehungary@gmail.com elektronikus levelezési címén.
v.) Adatbeviteli hibák kijavítása:
• Amennyiben a megrendelés a kosár fázisban van és a kosárba helyezett termék
nem megfelelő a darabszám csökkentésével vagy az " X " gombra kattintással
távolíthatja el a terméket a kosárból. A mennyiségi " + " " - " gombokra kattintva
kattintva pedig a darabszám változtatható meg.
• Ha a megrendelést követően észlelte, hogy bármely adatát tévesen adta meg
haladéktalanul vegy fel a kapcsolatot a kereskedővel letiquehungary@gmail.com
elektronikus levelezési címén.
• Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga
után.
6. § FIZETÉSSEL AZ ÁRRAL ÉS EGYÉB INFORMÁCIÓKKAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS
a.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó az árváltoztatás jogát fenntartja.
b.) A mindenkori vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár – az
információs oldalon a termék mellett található akként, hogy ÁFA összege a vételárat
nem terheli.
c.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb
adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási hibán / stb. alapuló
megrendelések törlésére, azaz Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó nem köteles a terméket
hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek
ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
d.) Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és
feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a szerződés a felek akaratának
kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
e.) Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs
meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az
esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
f.) Átvételi mód:
• Házhozszállítás futárszolgálattal,
• Csomag / Posta -ra történő kiszállítás,
• Csomagautomatába történő kiszállítás.
g.) A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
h.) Szállítási díj:
• Házhozszállítás futárszolgálattal: 1.990 Ft, azaz Egyezer-kilencszázkilencven
forint,
• Csomag / Posta Pont-ra történő kiszállítás: 1.790 Ft, azaz Egyezer-hétszázkilencven
forint,
• Csomagautomatába történő kiszállítás: 1.390 Ft, azaz Egyezer-háromszázkilencven
forint.
i.) Átvételkor a vásárló kötelessége a termék(ek) ellenőrzése a futár jelenlétében.
Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és / vagy minőségi – azaz a
csomag tartalmát érintő – kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A
csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva
a kereskedő nem fogad el.
Amennyiben a csomagot sérült állapotban kapta kérjük készítsen fotót a küldeményről
több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról
is fotót készíteni. Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény
felbontásakor tapasztalt állapotról az elhelyezkedés szerint. Ezeket a
letiquehungary@gmail.com e-mail címre küldje el, a sérülés szöveges leírásával együtt.
j.) Amennyiben a futár a csomag átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a kiszállítási
címen. A csomagról ezt követően az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet
érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futár újra egyeztetett időpontban
díjmentesen megkísérli a kiszállítást.
k.) Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – nem kerül átvételre,
a vásárló köteles a szállítás költségét vagy egyéb ezzel kapcsolatosan felmerülő teljes
kárát a kereskedő részére a csomag kereskedőhöz történő visszaérkezésétől számított
8 (nyolc) napon belül megtéríteni. A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő
jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem
teljesíti azzal, hogy a kereskedő ezen kártérítési jogát a vásárló nem köteles vitatni.
l.) Amennyiben korábban történt megrendelés esetén a csomag – a vásárló érdekkörében
felmerülő okból – nem került átvételre, a kereskedő a továbbiakban ezen vásárló
részére, csak előre megfizetett vételár esetén kerül a kereskedő részéről a csomag
megküldére azzal, hogy a korábbiakban át nem vett csomag szállítási díja is felszámításra
kerül.
m.) A vételár kifizetésének módjai:
a.) közvetlen banki átutalással
b.) utánvéttel történő fizetés,
amelynek díja 490 Ft, azaz Négyszázkilencven forint
c.) bankkártyával online
n.) A vételárat banki utalással is van lehetőség kiegyenlíteni a Gergely Miklós Egyéni
Vállalkozó Erste Bank Zrt. -nél vezetett 11600006-00000000-84929275 sz.
bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelő nevét és a
megrendelés számát fel kell tüntetni.
A vásárlónak 3 (három) banki nap áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat kiegyenlítse
a kereskedő részére. Amennyiben a megadott 3 (három) banki napon belül a vásárló a
vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés automatikusan törlésre és a kereskedő által
kiállított számla sztornózásra kerül.
o.) A kereskedő a Stripe, Inc. (354 Oyster Point Boulevard, South San Francisco, California,
94080, USA) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja. A bankkártyás fizetés a Stripe,
Inc. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal, a
fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A
bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A rendelési folyamat befejezése után
egy visszaigazoló levelet fog kapni a számlával együtt.
A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben valamint a
fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.
b.) A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet
köteles felvenni.
Ebben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a
jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti
kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog
megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba
bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a
fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény
rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog
elutasításának indokát.
c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a
fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető
testület eljárását is kezdeményezheti.
d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére
kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón
másolatot biztosít.
e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy
jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló
törvény szerinti panasznak.
1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG:
a.) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a
kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
b.) A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe
helyezéséből fakad, feltéve, hogy
1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás
végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen
üzembe helyezés a vállalkozás által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk
esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által -
rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak
következménye.
c.) Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő
folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal
vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
1. két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éven belül; vagy
2. két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos
szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
d.) A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés
időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű teljesítés):
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények
teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:
1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás
esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az
irányadó magatartási kódex előír;
2. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás,
a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság
tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe
véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő
más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános -
különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;
3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és
útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre
vonatkozó utasítást -; és
4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás
tulajdonságainak, leírásának.
A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett
bizonyítja, hogy:
1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették; vagy
3. a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem
befolyásolhatta.
e.) Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:
1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek,
minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben
meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és
egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra,
amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás
tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;
3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal,
használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást,
a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és
4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított
1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve,
ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E
bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális elemeket
tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról
rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt
felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában
szerződésszerű volt.
f.) Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni
kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen.
g.) Kellékszavatossági jogok:
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a
kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
h.) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott
kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek –
másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági
jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz
vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik
a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó
által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru
adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai
gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki,
illetve mással sem javíttathatja ki azt.
i.) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által
elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló)
érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól
az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
j.) A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a
kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a
vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
k.) A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést
megszüntetni, ha
1. a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt,
de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy
megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás
megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
4. a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a
körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy
a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut
szerződésszerűvé tenni.
l.) Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az
áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre
a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
m.) A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a
kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba
felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek
kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.
n.) A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy)
év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó
kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő
ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a
kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen
nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény
elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás
következményeként új hiba keletkezik.
o.) Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik.
Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási
kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével
felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a
dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e
tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
p.) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak
csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére
vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést
csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely
egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el
észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
q.) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés
alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
1. a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak
az érintett árut; és
2. a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az
érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru
visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
2./ TERMÉKSZAVATOSSÁG:
a.) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén
a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás
megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a
terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által
történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
b.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
c.) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében
gyártotta vagy forgalmazta;
2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a
technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása
okozta.
d.) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére
vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
e.) Közlési és igényérvényesítési határidők:
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.
A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül
közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A
gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától
számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
f.) Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új
tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
3./ JÓTÁLLÁS:
a.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott
jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség
terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a
fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására
kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti,
feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
b.) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási
feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
c.) Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás
időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló,
kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.
Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek,
mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a
kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás
teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási
nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.
d.) A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:
Ø 10.000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer
forint -ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
Ø 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz
Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
Ø 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.
e.) Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint
köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
f.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat)
hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási
cikk átadásának napja.
g.) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba
miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
h.) Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos
érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
i.) Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó
rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a
jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és
egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
j.) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető
feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi
visszaszolgáltatása.
k.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az
általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a
fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
l.) A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A
fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el,
ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás
a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy
üzembe helyezését követő napon köteles.
m.) Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen
megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a
fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási
idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A
vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék
átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
n.) Önkéntes jótállás esetén:
Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk
adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm.
rendelet szerint:
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani,
legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól
érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
1. az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése
esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása
térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;
3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;
5. a jótállás feltételeit.
n.) A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
o.) A jótállási igény érvényesítése:
Ø A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén,
bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen
feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Ø A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Ø Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a
jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az
időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint
gépjármű esetében a kilométeróra állását.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a
kicserélés tényét és időpontját.
Ø Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első
alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy
a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a
vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó
részére visszatéríteni.
Ø Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét
meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem
kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással
kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül
kicserélni.
Ø Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a
fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó
részére visszatéríteni.
Ø Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől
számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –
a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen
elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ø Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére
visszatéríteni.
A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási
cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra,
motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra,
lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet
9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ø A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek
kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
Ø Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,
valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat
gondoskodik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében
aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8. § PANASZKEZELÉS
a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a
panaszkezeléséről:
b.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és
minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb
rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.
c.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban
benyújtani:
A Kereskedő levelezési címe:
1211 Budapest, Kiss János altábornagy utca 19-41. 3. em. 5. a.
E-mail:
d.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a
kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó a
reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja. Az írásbeli panaszt
a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles
írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
e.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérés esetén bemutatni.
f.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét,
telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése
érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület
eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.
g.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
BUDAPEST FŐVÁROS XXI. Kerület - Csepel Önkormányzata
1211 Budapest, Szent Imre tér 10.
Telefon: 427-6100 (központi), 427-6125 (jegyző), 276-7660 (polgármester)
Web: https://www.csepel.hu/
Intézményi e-mail: sajto@budapest21.hu, polgarmester@csepel.hu
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Telefonszám: +36 1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
További információ:
https://www.kormanyhivatal.hu/hu
h.) Békéltető testület:
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita
rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége
esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó
vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót
terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának
részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § - 37/A. §
tartalmazza.
A békéltető testületek felsorolása:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525,
(76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím:
kerelem@baranyabekeltetes.hu,
info@baranyabekeltetes.hu
E-mail cím:
bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976,
446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;
bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei
Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető
Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető
Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím:
bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen
Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető
Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím:
bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján,
Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II.
emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544,
E-mail cím: skik@skik.hu (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg,
Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu;
zmbekelteto@zmkik.hu
A békéltető testületek illetékességi területe:
Békéltető testületneve
Békéltető testület székhelye Illetékességi terület
Budapesti Békéltető Testület - Budapest - Budapest
Baranya Vármegyei Békéltető Testület - Pécs - Baranya vármegye, Somogy vármegye,Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület -Miskolc- Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,
Heves vármegye,Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület -Szeged- Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye Fejér Vármegyei Békéltető Testület -Székesfehérvár - Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület -Győr Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye, Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület -Debrecen Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület -Budapest- Pest vármegye
A kereskedő tudomással bír arról, hogy a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válaszirat megküldésére a békéltető
testület számára. A vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség
létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó
személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított
képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
Az együttműködési kötelezettségét, valamint a tájékoztatási kötelezettségét megsértő
vállalkozásról a békéltető testület értesíti a békéltető testület székhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatóságot. A tanács az eljárást az annak megindulását követő 90
(kilencven) napon belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a testület elnöke
legfeljebb 30 (harminc) nappal meghosszabbíthatja.
Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz,
ha aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a
kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – általános
alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig
nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte,
vagy ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a
fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó
határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000 Ft -ot, azaz Kétszázezer forint
-ot, vagy ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás
kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve
ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a
kérelmet megalapozatlannak találja.
i.) Európai Bizottság online vitarendezési platform:
A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással
kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza
bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon
kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az
online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLangu
age
j.) Bírósági eljárás:
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
9. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
a.) Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a megrendelhető termékek kapcsán a
fogyasztó elveszíti az elállás jogát. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet 29. § (1) e) pontjára
figyelemmel, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi
vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
b.) A jelen ÁSZF 9.§ a.) pontjára figyelemmel a megrendelése során a vásárló nem élhet a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.
26.) Kormány rendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.
c.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó jogszabályi kötelezettségének teljesítése miatt az
alábbi tájékoztatást teszi:
d.) Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű
megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára
szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül
elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján
a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre
vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
e.) A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül
gyakorolhatja.
f.) Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló
időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai
csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a
vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni.
A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak
megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig
visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza,
vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
g.) A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy
átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt
elküldi a terméket.
h.) A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült
közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles
visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
i.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni,
ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.
j.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés
érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával
együttesen küldje vissza a fenti címre.
k.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:
1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében
meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása
alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi
vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető
vissza;
6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak
meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
harmincadik napot követően kerül sor;
8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében,
ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
kötöttek ki;
13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállás jogát.
10. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
a.) Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek
és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és
a felmerülő hibákra.
b.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt
körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:
1. az interneten küldött és / vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó
bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;
2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a
webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
3. bármilyen adatvesztésért;
4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének
következményeiért;
5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy
technikai hiba következményeiért.
11. § ADATVÉDELEM
Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő
belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az
minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679
RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében
történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) –
továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.
12. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
a.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó – a vonatkozó hatályos
magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult
megváltoztatni, módosítani és / vagy kiegészíteni.
b.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek
jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról
szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.
(II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997.
évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk
adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm.
rendeletben és a mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezések az irányadóak.
c.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó internetes honlapját https://www.letique.hu/
látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.
d.) Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó az adataiban bekövetkezett minden változást és a
szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt)
napon belül írásban közölni és azt közzétenni.
e.) Amennyiben az ÁSZF módosításának hatálybalépését követően a vásárló továbbra is
látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni,
hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
Budapest, 2024. március 01.
……………………………………………..
Gergely Miklós Egyéni Vállalkozó
1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
- elállási/felmondási nyilatkozatminta -
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
cégnév:
székhely:
Cg:
adószám:
Alulírott/ak………………………………………………………….kijelentem / kijelentjük, hogy gyakorlom /
gyakoroljuk elállási / felmondási jogomat / jogunkat az alábbi termék / ek adásvételére vagy az
alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: ……………….......................................…………………………………………………………….
A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………......................................………………………..
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
...............................................………………………………............................................………..…………………
……...........................................………………………………............................................…………………………
……............................................………………………………............................................………………………..
............................................……………………………….........................................……………………………….
Kelt: